Budowa

 

Wózki widłowe czołowe to najczęściej wykorzystywane oraz najpopularniejsze wózki jezdniowe. Odległość między widłami wynosi 1200 mm. Najlepiej sprawdzają się przy pracach związanych z transportowaniem, przeładowywaniem, i sztaplowaniem ładunków spaletyzowanych. Ze względu na swoją zwrotność, manewrowanie wózkiem widłowym czołowym w wąskich alejkach magazynowych nie stanowi istotnego problemu.

W wózku widłowym czołowym spotykane są zarówno modele 3- jak i 4-kołowe. Przy korzystaniu z wózka widłowego 4-kołowego zapewniona jest większa stabilność, jednak wózki 3-kołowe umożliwiają lepszą manewrowość i zwrotność. Wózki widłowe czołowe gwarantują transport ładunków o wadze od 0,5 tony do nawet 10 ton. Wysokość podnoszenia w wózkach widłowych czołowych uzależniona jest od wysokości oraz rodzaju masztu zastosowanego w wózku czołowym. Za masztem umieszczone jest siedzenie kierowcy, a pod nim montowany jest silnik.

Rys. 1. Wózek widłowy czołowy ze wskazaniem podstawowych elementów budowy